Karácsony

2013.11.27 10:37

Közeleg a szeretet ünnepe karácsony,ilyenkor elkezdődik az őrület.Az emberek többbsége az ünnep közeledtével elkezd feszültté válni mit is vegyen,mi legyen a menü (na ezt a részt sosem értettem,hisz majdnem mindig ugyanaz)..Kérdem én mi is manapság a  régen oly várt Szenteste jelentősége..mikor a CSALÁD (szándékos nagybetű) apraja-nagyja összegyűlik s végre jut idő egymásra(valóban jut? vagy csak az oksotelefonunkon lógunk??)Ha megengedik egy kicsit visszatekintek a gyermekkoromra amikor még vártam ....,a házat  belengte a fenyőfa és mézeskalács illata,édesanyám már kora reggeltől sürgött-forgott a konyhában a testvéremmel,édesapám pedig bőszen küzdött a fenyőfát a talpba varázsolni(nem volt mindig egyszerű feladat), miután mindenki elkészült,végre mehettünk átöltözni(igen akkor még megtiszteltük egymást és az ünnepet azzal,hogy felöltöttük a legszebb ruhánkat) s  elérkezett az idő,hogy a Jézuska ünnepi díszbe öltöztesse a fenyőfánkat( a szüleim ezen idő alatt a nagyszüleimhez vittek )..S mikor a csilingelést meghallottuk Papámmal és Mammámal már mehettünk is hisz ez azt jelentette,egy újabb csodában lesz részünk..sosem felejtem el mikor beléptem az ajtón a lámpa fényei helyett a gyönyörűen feldíszített karácsonyfa állt a szobában s annak fényei világították be..a csillagszórók  már elő voltak készítve (úgy szerettem az illatát..)a lemezjátszóból a Csendes éj hallatszódott (bakelit lemez a jellegzetes sercegésésvel)s közösen elénekeltük a dalt..Nekem ez jelentette a Karácsonyt..nem a drága ajándékok vagy a gyors fotó mindenről s megosztás a portálokon,régen benőséges s meghitt volt,most a lájkok vadászata a cél..ez szomorú számomra.Ez a rohanó világ már semmi másról nem szól csak a pénzről vagy annak hiányáról..Régen mindenki gazdag volt?Márkás ruhákban jártunk?Nem hogy okostelefon,de sokaknak még vezetékes telefon sem volt.Milyen szép idők is voltak..Ne feledje senki pénzért szeretetet nem lehet venni s nem pótolja az elmulasztott perceket sem..Köszönöm,hogy elolvasta soraimat :)

 

 

Vissza